Založ si blog

A teraz niečo o mne.

V mojom predchádzajúcom blogu uviedla jedna čitateľka v komentári, že tie moje myšlienky sú vlastne len taká moja projekcia.

V jednom inom mojom blogu som už kedysi spomenul, že všetko čo tu píšem o hlúposti vychádza zo mňa, z mojich vlastných chýb, problémov a nedostatkov … z mojej vlastnej hlúposti o ktorej som kedysi nič nevedel, ale počas ôsmich rokov regresnej hlbinnej analýzy a piatich mesiacov v skupine som sa o nej dozvedel teda dosť.

Teraz túto hlúposť vidím aj na iných, ale kvôli chýbajúcej slobode slova, prejavu a názoru musím hrať s nimi  ich hru a predstierať, že ani ja ju na nich nevidím.

Postoj k pravde a teda aj ku kritike a sebakritike je na Slovensku podobný ako napr. v Číne … keď tam vznikne vo firme problém, je skoro nemožné dopracovať sa k vinníkovi, pretože kritika je tam považovaná tak ako v každej totalite asi za to najväčšie zlo.

Čitateľka si síce môj článok o „dedkovi“ prečítala, ale išiel mimo nej … asi nikto kto moje blogy sleduje a súhlasí s nimi si nemyslí, že sa v prvom rade týkajú jeho …. každý je presvedčený, že to čo sa v mojich článkoch neustále točí dookola … že ten dobrý, ten múdry, ten spravodlivý je ten on …. a že chyba je vždy v tom druhom sa vždy a jedine týkajú tých druhých☹.

Práve preto si uvedomujem ich obmedzený účinok …. je mi jasné, že po ich prečítaní sa každý vydá tou ľahšou cestou (tak, ako kedysi aj ja), seba vynechá, seba preskočí a kriticky zhodnotí niekoho iného, napr. autora😊.

Chápem, že pochopiť moje myšlienky tak, ako som ich myslel je pre bežného čitateľa v podstate nemožné …. to by sa musel najskôr dozvedieť pravdu o sebe, musel by najskôr pochopiť samého seba a múdrosť a teda aj sebapoznanie nie sú samozrejmé, nie sú lacné … práve naopak … sú veľmi drahé. Tak ako som už viackrát uvádzal, je ľahšie sa za múdreho považovať, než sa ním skutočne stať … a tým nemyslím, že ten múdry som už ja:-)

Viem, že niektoré moje myšlienky sa v mojich článkoch opakujú, ale písať o hlúposti vždy niečo nové, niečo objavné nie je v mojich možnostiach.

Aj tak si veľmi cením záujem mojich čitateľov, pretože čítanie mojich blogov nepovažujem za oddychové … vyžadujú rozmýšľanie, ale možno sa časom veci posunú dopredu …. možno sa predsa len niekto začne zamýšľať aj nad sebou a začne rozvíjať svoju schopnosť sebareflexie … a schopnosť prijať, vstrebať kritiku …. a tieto nové schopnosti začne odovzdávať aj ďalej, svojim deťom tak, aby sa naša spoločnosť mohla posunúť vyššie, bližšie ku skutočnej demokracii.

Správa o duševnom stave slovenskej spoločnosti 😊

24.03.2024

Prvé kolo prezidentských volieb dopadlo nad očakávania dobre … to asi nečakal nikto … a je v úplnom rozpore so všetkými predvolebnými prieskumami, našťastie😊 akoby si veľa voličov, ktorí v parlamentných voľbách zvolili súčasnú vládu uvedomilo, že až také jednoduché to nebude, že sa vlastne „tak trochu“ unáhlili, takže v týchto voľbách sa [...]

„Naše“ – slovenské medvede ☹

21.03.2024

Slováci majú za sebou tisíc rokov poroby a 40 rokov života v neslobode, čo je dosť dlho na to, aby sa to prejavilo … a to obzvlášť tam, kde sa rozhoduje o tom, kto z človeka vyrastie, aké základy do života vlastne dostane. „Klasická“ slovenská „výchova“ je práve preto založená na neslobode a teda aj na nezodpovednosti, pretože to sú dve strany jednej [...]

Kanibalizmus na Slovensku ☹

18.03.2024

Hlúposť je zadarmo, nebolí, takže dlhodobo si nie je vôbec uvedomovaná … a u väčšiny ľudí nikdy … hlúpi sa narodili, hlúpo žili a hlúpo a teda často aj zbytočne zomreli … V čom sa hlúposť prejavuje asi najviac, je strava … každý priam idiotsky verí, že práve on je ten, ktorý sa stravuje správne, striedmo a v podstate zdravo … atď. [...]

Nehoda, ilustračná, sklo

Autobus s desiatkami cestujúcich sa prevrátil na nemeckej diaľnici

29.03.2024 06:38

Autobus s približne 60 cestujúcimi havaroval vo štvrtok večer na diaľnici v západnom Nemecku, zranenia utrpelo vyše 20 ľudí, informovala DPA.

libanon, hizballáh

Pri izraelských úderoch pri Halabe zomrelo 36 sýrskych vojakov

29.03.2024 06:27

Pri izraelských úderoch namierených na oblasť neďaleko Halabu (Aleppa) na severe Sýrie zahynulo podľa agentúry AFP najmenej 36 sýrskych vojakov.

Jaroslav Slašťan, Zásahový tím pre medveďa hnedého

Nebol to hon na čarodejnice. Medvedica v Mikuláši bola skutočným rizikom, hovorí šéf zásahového tímu

29.03.2024 06:00

K ľuďom sa samica, ktorá útočila v metropole Liptova, približovala pravidelne. Tvrdia to členovia zásahového tímu. Pri jej monitorovaní použili špičkové drony.

Babiš, Pavel

Politológ: Pavel asi Korčoka nepodporí, Babiš chváli Pellegriniho, ale cieli na vlastných voličov

29.03.2024 06:00

Ako vyzerajú vzťahy Česka a Slovenska pred prezidentskými voľbami? Pre Pravdu to vysvetlil český politológ Josef Mlejnek.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 108
Celková čítanosť: 316418x
Priemerná čítanosť článkov: 2930x

Autor blogu

Kategórie